top of page
  • Szerző képeTakarító Kommandó

Back to business! Így készülj az újranyitásra! Tippek irodavezetőknek!

Frissítve: 2020. aug. 15.


A pandémia ideje alatt nagyon sok iroda kényszerült bezárni kapuit. A cégek a dolgozói állomány védelme érdekében haza vezényelte alkalmazottjait, hogy ne terjesszék egymás közt a koronavírust. A home office hatékonyságáról (munkavégzés szempontjából) viszont már megoszlanak a vélemények, ezért a munka felrázására különböző módszereket alkalmaztak a csapatok. Erről rengeteg vicces videót láthattunk a közösségi médiában. Sok cég a járványügyi helyzet miatt bevezetett korlátozások enyhítésével egyidejűleg úgy döntött, hogy szép lassan visszatereli a munkatársait az irodaszékekbe. A legtöbb cég a karantén ideje alatt üresen álló irodájába megrendelt egy alapos nagytakarítást, kihasználva a kihasználatlanságot. Így nem csak az alkalmazottak térhettek vissza munkahelyükre felfrissülten, hanem maga az irodai környezet is frissen, üdén és illatosan indulhatott neki az újraindításnak.

Ám mivel a vírus továbbra is terjed, így ha tetszik, ha nem, védekezni kell ellene és igyekezni megakadályozni a terjedését. Az irodákat fel kell szerelni különböző védőfelszerelésekkel és fertőtlenítő szerekkel, a munkatársakat pedig meg kell tanítani használni őket és ki kell alakítani számukra egy munkahelyi viselkedési protokollt, hogy hogyan óvják saját és munkatársaik egészségét. Lássuk is, hogy milyen feladatok várnak egy Office Manager-re az iroda újranyitásában!


Először is beszéljünk az iroda előkészítéséről. Haladjunk kintről befelé, illusztrálva egy megérkezést a munkahelyre.


1. Ha van rá mód, akkor fel kell szerelni érintésmentes nyitószerkezetet a bejárati ajtóra. Ez fotocellás érzékelővel észleli ha valaki közeledik a bejárathoz és automatikusan kinyitja, majd becsukja az ajtót. Így nem kell a kilincset fogdosni egymás után. Ha tuti biztosra akartok menni, akkor még fertőtlenítő lábtörlőt is kihelyezhettek a bejárati ajtó elé.


2. A bejárathoz helyezz ki egy állványon lévő, lehetőleg pedállal működtethető adagolóval ellátott kézfertőtlenítő automatát. Miért jobb ha lábbal taposva adagolod a fertőtlenítő szert? Azért mert így a nyomófejet nem fogják meg egymás után az emberek, csökkentve a kórokozók átadásának esélyét.

Tipp! Ha szőnyegpadlótok van az irodában, akkor tegyetek műanyag tálcát az állvány alá, mert a fertőtlenítő szer csöpög!

3. Lázmérő beszerzése. Biztos találtad már szembe magad mostanában egy pisztolyszerű tárggyal amit a homlokodnak szegeztek. Ezzel az eszközzel érintésmentesen meg tudod mérni az irodába érkezők hőmérsékletét.


4. Következő kihelyezendő dolog a maszk. Ezt célszerű a kézfertőtlenítő után kihelyezni, hogy a már lefertőtlenített kézzel tudják a munkatársaid vagy az ügyfeleitek felhelyezni azt az arcukra.


5. Ha a munkaterület egy légterű, akkor célszerű az asztalokra plexi paravánt és eldobható papír zsebkendőt kihelyezni, így akadályozva meg a vírus esetleges távolabbi eljutását, ha valaki mégis maszk nélkül köhögne vagy tüsszentene.


6. A légkondicionáló berendezéssel is foglalkoznod kell mind a felkészítés szakaszában, mind a megnyitás utáni időszakban. Ugyanis, ha nincs megfelelő szűrőberendezéssel ellátva, akkor a levegő kevesére segítheti a vírus terjedését. Vedd fel a kapcsolatot a szervizzel, irodaház esetében az üzemeltetővel és kérj a berendezésről hitelesítést, hogy megfelelő szűrésen megy át a visszaáramló levegő.


7. Takarítás. A takarítás az egyik kulcspontja a megfelelő higiénia megteremtésének. Viszont túlzásba se ess! Egy átlagos irodából nem kell laboratóriumot csinálni, ahol minden nap többször sterilizálják a teljes területet! Vannak hatékony (virucid, baktericid, stb.) felületfertőtlenítő szerek, melyek használatát tedd kötelezővé, a behatási idők betartásával! Ha szeretnétek a légteret is fertőtleníteni, akkor ezt többféleképpen is megtehetitek, de egyet ne felejts el! A fertőtlenítés nem helyettesíti a takarítást! A megfelelő fertőtlenítés alapvető feltétele a tisztaság! Ha tiszta a fertőtleníteni kívánt terület, akkor jöhet a dezinflektálás.


Tipp! Készíts listát a takarítóknak, a kézzel legtöbbet érintett felületekről! Billentyűzet, asztallap, kilincs, kilincs környéke, székek karfája, kapcsolók, stb.

8. Illemhelyiségek megfelelő fertőtlenítő szappannal való felszerelése. Magas létszámú irodákban javasoljuk a napközbeni mosdótakarítást is!


9. Információs táblák kihelyezése. Hülyén hangzik, de nyomtasd ki, hogy a fent felsorolt eszközök mi célt szolgálnak és hogyan kell használni őket. Nyomtass folyamatábrákat. Ez a legbiztosabb módja, hogy mindenki rendeltetés szerűen használja a fertőtlenítő szereket és a védőeszközöket.


10. A konyhában a mosogató gépet maximális hőfokon használjátok vagy térjetek át az eldobható poharak és evőeszközök használatára (inkább papír és fa, mint műanyag). Ide is készíts ki egy kézfertőtlenítőt.


11. Tarts egy rövid, de alapos, minden részletre kiterjedő eligazítást a munkatársaidnak, ami alatt elsajátíthatják a viselkedési normákat, mint például a távolságtartás, az érintkezések kerülése, zsebkendő használata, stb. Kitérhetsz a kihelyezett eszközök rendeltetés szerű használatára is.


12. Gumikesztyű beszerzése. Jó ha van az irodában egy 50 darabos gumikesztyűs doboz.


Mikre kell figyelned és mi a teendőd, ha már megkezdődött a munka?


Irodavezetőként a tiéd a felelőség, hogy a vírus elleni védekezés ne csak az első két nap legyen betartva, hanem hosszútávon is. Szóval a fent felsorolt pontokon időről-időre végig kell menned. Például folyamatosan gondoskodnod kell a fertőtlenítő szer és védőeszközök utánpótlásáról és feltöltéséről és felhívnod a munkatársak figyelmét a használatukra. Ellenőriztetned kell a légkondi szűrőit a leírásában szereplő időközönként. A takarítás és a fertőtlenítés minőségét minden nap ellenőrizned kell. Például, kérdezd meg a takarítót, hogy melyik folyamatot hogyan csinálta. Ha lövése sincs róla, akkor biztos nem megfelelő a minőség. A takarító cég biztosítson képzett takarító személyzetet. Tudom, hogy ennek a résznek a betartatása az egyik legnehezebb dolog. Ha bizonytalanságot érzel a takarítók és a cég képviseletének szakértelmében, akkor keress olyat, akiben látod, hogy nem csak általánosságban beszél ezekről a dolgokról. Mi például látogatást tettünk az ÁNTSZ / OEK Intézetében, Dr. Milassin Márta orvosnőnél információgyűjtés céljából, hogy hiteles forrásból halljunk a felületfertőtlenítésről. És ezt folyamatosan tanítjuk is a munkatársainknak!



Reméljük, hogy hasznos segítséget tudtunk nyújtani ebben a nehéz és kihívásokkal teli időszakban! Ha további tanácsokra lenne szükséged vagy valamelyik takarítási szolgáltatásunkat szeretnéd megrendelni, vedd fel velünk a kapcsolatot!


133 megtekintés
bottom of page